Det verkar vara inne med listor nu...

Ledsen att tråka ut er läsare med ännu en lista, men till saken hör att jag blivit utmanad av Lellelii att svara på detta "kedjebrev". Tanken är att man ska lista sina fem värsta ovanor, utan skam och ångest!
Here you go, babe...

1. Jag är LAT. Kan ligga och se värdelösa musikvideos i evigheter för att jag inte orkar sträcka mig efter tv-dosan. Skänker en tanke till dem som aldrig hade en tv-dosa.

2. Jag skjuter upp saker i all evinnerlighet. Ofta så länge att det blir för sent! Man tror gärna att när man blir arbetslös så har man tid att ta tag i allt som man tidigare skjutit upp, men sanningen är den att det blir snarare värre. Var sak som bör göras, blir som ett oövervinnerligt hinder.

3. Jag avskyr att prata i telefon. Speciellt den fasta telefonen. Ringer det i den är det inte säkert att jag svarar. Ibland suckar jag högt och är irriterad när jag äntligen masat mig till den och lyft luren. Att vi ej äger någon trådlös kan ha med saken att göra, då jag som tidigare sagt är hopplöst lat.

4. Jag snusar alldeles för mycket. Vilket kanske är min bästa ovana, då jag älskar snus. Men dock även min dyraste ovana, kostnaden för en snusdosa är hiskelig. Visst, jag är nikotinberoende, men det är vanan att alltid ha något under läppen som är värst.

5. Jag har svårt för äldre människor. Detta låter så hemskt och grymt men det är den bittra sanningen. De är långsamma och även om jag själv är långsam så blir jag oerhört irriterad när de smyger fram genom stadens gator. Sedan är det den där gamla doften.... Nej, jag är en hemsk människa och vill aldrig bli gammal.

Så, vänner, bekanta, ovänner och okända, detta var mina fem brister och ovanor. Döm mig inte alltför hårt. Kopiera gärna och svara på den själv då vi alla har våra nackdelar. 
Önskar er alla en bra dag, min verkar inte bli det. Ska avslöja varför en senare gång..... 

Kommentarer
Postat av: Fantasia

Usch då! Jag vill inte ens tänka på mina fem sämsta egenskaper... Modigt av dig att lista dem här! *L*
Läst i en av dina andra inlägg att du varit med om en olycka. Vad var det för olycka då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback