Faste-dags...

Fredag afton, ensam framför TV:n med en flaska vatten. Kan det bli så mycket tristare? Troligen inte då jag är oerhört rastlös och less. Allt jag kan tänka på är en kebabtallrik och en stor kall öl. Men inte något sådant för Sara idag då jag varvar ner inför min kommande fasta. Imorgonbitti ska jag starta dagen med 2 tsk Glaubersalt och sen är det bara fruktjuicer som gäller. I fem hela dagar!!! Det finns förmodligen ett antal roligare sysselsättningar, men har jag bestämt mig så har jag bestämt mig. Och tjurig kan jag vara, trots min bekvämlighet och lathet.

Fastan är inte tänkt som en kortsiktig viktminskningsprocess utan snarare en omvälvande livsomvändning. Tanken är att rena min kropp från alla slaggprodukter och annat skräp som stannar i kroppen och börja om på nytt med min kosthållning. Åh, så många goda föresatser, hur ska detta sluta?

Ska nu försöka få i mig ett antal liter vatten och lägga mig för att vara redo för min fasta imorgon. Ägna mig gärna en tanke i dessa tider av "svält" och nykterhet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback