7 års olycka

Helgen har passerat och jag har varit en inaktiv bloggare, då jag hela söndagen drabbades av en extremt obehaglig bakfylla, innehållande kräks och våldsam huvudvärk. Hade tankar på ett improviserat självmord, kan avslöjas. Men idag är det måndag och en ny dag, känslan av helgens drickande börjar avta och jag har spenderat dagen med ett antal unga, oerfarna arbetsökande. Jag är nämligen deltagare i en jobbsökarkurs för ungdomar, kan tilläggas att jag är äldst av dem alla. Tanken är att jag ska lära mig söka jobb under dessa veckor, och diverse patetiska frågor dök upp. Känner mig malplacerad och detta är oerhört tidsfördriv enligt min mening.

Så, helgrapport. Lördagen var lugn och jag spenderade större delen av den framför datorn som alltid, hjälpte en vän som jobbar i butik med musik till hennes jobb. Kände mig som en riktig DJ och ser en ljus karriär framför mig. Sedan var det dusch och smink som gällde, för att om möjligt skapa en ute-look. Min vän kom och höll mig sällskap vid sminkspegeln och jag fick då veta att min föredetta hade tagit med sig en tjej på en företagsresa. Mitt hjärta stannade och jag skakade av sorg och underdämd ilska. Han har vid ett flertal tillfällen nekat till att ha en flickvän och denna nyhet fick mig att tro att hela vår vänskap är en lögn. Vi talades vid och han förklarade att det inte var någon flickvän, endast "sällskap". Det smärtar ändå att han bjuder med en annan tjej och presenterar för kollegor och familj. Varför kan man fråga? Är jag redan ett bortglömt kapitel? Är vår era för alltid över?

Vandrade sedan tillsammans med vännerna till en fest med basketlaget och blev överrumplade av den enorma ljudnivån som dessa kvinnor hade. Vilket tjejgäng de är minsann. Sedan dök manliga basketspelare upp och inte en tillstymmelse till tystare tillvaro. Jag och min vän gick före dem, ut på krogen, eftersom jag inte har sånt flyt med att gå före i kön. Har en stark misstanke att förfestens tequila bidrog till min fylla som följde. När jag snubblade in genom dörren hemma så ramlade jag över min helkroppsspegel som jag ställt mot en vägg hemma, alltför lat för att skruva upp den. Spegeln gick i en miljon småbitar och jag avvaktar sju års ytterligare olycka.

Söndagen spenderade jag mestadels i sängen, soffan och badkaret. Jag umgicks även nära med toalettstolen eftersom mitt illamående nådde oerhörda nivåer. Tankar om nykterhet florerade i mitt smärtande huvud. Denna morgon klev jag upp tidigt för att gå på denna jobbsökarkurs och lyckades kliva på en bit av spegeln som låg kvar på golvet, trots mitt frenetiska sopande. Hade dock inte tid att plocka ut biten då jag var sen på kursen. Kan det vara möjligt att min olycka redan startat?

Igårkväll så åkte Kristian ut ur Big Brother huset, denna lilla man som svankar mer än vilken porrstjärna som helst. Kommer inte sörja honom, hade dock hellre sett gnälliga Linn lämna huset. Är fortfarande förälkskad i både Richard och Jessica och undrar mycket över om Anton är så snäll som han verkar. Dagen ska jag spendera genom att skriva ansökningar och kika lite på OS. Till och med jag har blivit smittad av den allmänna sporthysteri som råder.

Fick igår en förfrågan om att följa med på Ålandsresa i april med festargänget. Lockande minsann!

Kommentarer
Postat av: Fantasia

*skratt* Du borde nog ärligt talat fundera på en vit månad med tanke på hur illa du börjar må. Krya på dig gumman!

Postat av: Lilla jag

Nu har jag tippsat din blogg på veckans blogg på Aftonbladet.. håll utkik efter den på söndag.. kände bara att fler måste få ta del av dina otroligt roande bloggar.. Så här löd motiveringen:

Ett beroede från min sida och ett sant nöje!! Ett MÅSTE!! :o) Håll utkik på söndag!!

2006-02-21 @ 09:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback