Behöver jag tillägga att vi är släkt?

Har inte ni som jag fantiserat om en sökare på borttappade saker? Något som har vissa likheter med en trådlös telefon, där du trycker på en knapp och då ljuder plötsligt handenheten och meddelar var den gömmer sig. En sådan funktion vill jag snarast införa på allt som är mindre än en soffa. För min soffa verkar vara det enda jag inte tappar bort i dessa dagar av förvirring. Pengar försvinner mystiskt från mitt konto, någon snattar godsaker ur kylen och till mitt stora problem, mitt passerkort på jobbet och mitt busskort är puts väck. Helt otroligt mycket borta... Jag blir frustrerad, irriterad och snart galen. Jag måste hitta dem, har nu krypit vid golvhöjd och undersökt allt, klättrat och känt på dammiga hyllor och klämt på kläder. Borta helt enkelt. Det osmidiga i det hela är att jag vill minnas mig ta dem ur min väska förra helgen för att jag inte skulle tappa bort dem. Livet är fullt av ironi!

Helgen som gick var särdeles trevlig om man bortser från små fadäser. Fredagen skulle vara lugn och i matlagningens tecken, men de flesta vet att man inte kan laga mat utan gott vin. En glad kock är en bra kock! Så efter ett antal glas vin, gemytlig gemenskap och halvdan matlagning bestämde vi oss för en liten sväng ute på krogen. En liten sväng som slutade på akutmottagningen på Östersunds sjukhus. Dock var det inte jag som ramlade denna gång, utan min syster, som ramlade så illa att hon fick hjärnskakning och bröt näsbenet. Behöver jag tillägga att vi är släkt? Dock verkar det gått bra, avvaktar eventuell återknäckning av benet när svullnaden lagt sig. Stackars lilla syster som påvisar likhet med en näsapa!

Lördagen bestod av återtagande av förlorad sömn på grund av halva natten på akuten, samt förberedelse inför kräftskiva med goda vänner. I och för sig var jag ingen aktiv medverkare till dukningen, min kropp protesterade fortfarande mot lite sömn och jag tog en öl med grabbarna i soffan. Soft. Sedan åt vi kräftor i mängder, sjöng snapsvisor i all oändlighet och trivdes så där som man bara kan göra tillsammans med härliga människor. Sedan tog vi taxi in till centrum där vi bevistade en fest innan vi vandrade vidare ut på krogen. Tänk så många nya människor jag lär känna. Jag gillar det skarpt!
Efterfesten som planerades gick dock i stöpet och vi hamnade några stycken hemma i min kära soffa. Vi satt och pratade lite, de andra drack rosévin och allt slutade med att jag av utmattning somnade i soffan. Vaknade på morgonen i söndags av solen i ögonen och en manlig bekant på andra sidan av min stora soffa....

Söndagen samlades vi några människor och bakade hemgjord pizza med så mycket ingredienser vi kunde komma på och tittade på filmen "Saw 2". Har sett mysigare filmer, men tycker dock den är bra gjord och kan inte låta bli att fascineras, trots att äckelfaktorn är rätt hög.

Har nu gett upp mitt sökande efter mina kort, får väl betala busskrället om jag skulle få gå hem tidigare från jobbet. Har endast tre dagar kvar nu innan jag börjar plugga och apropå det måste jag råna någon för att ha råd med böcker. Helt otroligt sanslöst dyrt med studielitteratur!
Imorgon ska jag på viktkonsultation och ser fram emot detta med blandade känslor. Slut på det goda livet och början på ett nytt!

Kommentarer
Postat av: Sandiebelle

Hahaha skönt skrivet! Tråkigt med din syster å ja en uppfinning som höll koll på sakerna vore bra... jag håller med =)

Postat av: Flisan

Meeen stackars syster yster..hälsa å krama :-). Jag snubblade över dammsugaren i dag å föll handlöst in i badrummet...suck ännu ett blåmärke till samlingen :-( .När jag kommer upp blir det ju fest sålkart, då tänkte jag att vi kunde linda in oss i sån här bubblig plast..eller?...så kan vi ramla bäst vi vill...tihih..

2006-08-15 @ 12:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback