Verkligheten har inget med bilden att göra!

Så kom den, Sallys första nästäppa. Med lätt panik hörde jag för några dagar sen att hon snorade loss som aldrig tidigare och en natt så vaknade hon överledsen på grund av att hon inte fick någon luft i de små näshålen. Eftersom jag gillar att vara steget före så hade vi (läs jag) inhandlat näsdroppar och nässug. Upp där mitt i natten och försökte febrilt få de små dropparna att rinna in i de minimala näsborrarna, vilket var en gråtande kamp från bådas håll. Hon vred sig som en mask på kroken och hade panik när jag försökte finna på näsan. Hälften av dropparna rann runt i hennes ansikte, men snart hade jag fått i vad jag tyckte var önskad mängd. Då åkte den fram. Nässugen från helvetet som för övrigt bär det vackra namnet: Näsfrida!

Helt ofattbart plågsamt var det, för att inte säga makabert, att försöka suga ut snor ur lilla, lilla dottern. Det är nog hittills det värsta jag gjort (förutom vaccineringen). Hon såg helt förstörd ut och jag var tvungen att våldshålla henne för att lyckas. Jag har hittat en bild för att ni ska förstå hur den fungerar. Tro dock inte att det är så mysigt som det ser ut på bilden... Verkligheten har inget med bilden att göra!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag känner igen problemet ;-) Detta skrev jag för snart ett år sedan



http://liam07.blogg.se/2010/january/tortyrredskap.html



=) Puss!

2010-11-25 @ 21:04:37
URL: http://liam07.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ursäkta mina ord, men dödens död åt alla näsfridor!! Det måste finnas ett bättre sätt?? :( Har en egen som legat undangömd och dammig sedan Inez var liten...

2010-11-26 @ 06:36:12
URL: http://lisrl.blogspot.com
Postat av: Charlotte- mamma till Mirabelle

Jag fick använda en sån när Mirabelle var nyfödd, hon kräktes upp i näsan hela tiden, mest på natten. Så jag fick plåga henne länge med det där och det blev ju aldrig lättare. Nej fy för såna.

2010-11-26 @ 13:42:40
URL: http://lalalottiees.blogg.se/
Postat av: Christina Vollmer

men herregud var har du hittat denna mojäng? har aldrig sett nå't liknande och då har jag ju varit med några år....så att säga.

tops fick man nöja sig med på min tid plus att se till att få nysning då och då för då kom det ut av sig själv och snabbt kunde totkas bort (lite vitpeppar i vinden....)

2010-11-26 @ 13:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback