Med titeln "Sommarbarn Frösön 2010"!

Jag måste erkänna att jag från början var skeptisk till föräldragruppsgrejen och första mötena i ett anonymt grupprum tillsammans med barnmorskan var väl ingen lysande start. Vi satt tysta mest allihopa, ihoptvingade i ett forum som knappast öppnade för vidare vänskap. Men, vi gav inte upp. Vi bestämde fikadejter med magarna högt i vädret och försökte lära känna varandra. Från hela olika bakgrund och med helt olika liv hade vi kanske inte alls träffats annars. Sen kom bebisarna en efter en. Vi hamnade i rummet bredvid ett av paren på BB och banden knöts hårdare.

Snart satt vi där alla, med en varsin liten en och med oerhört mycket gemensamt ändå. Dejterna fortsatte nu tillsammans med våra små barn och numera ser jag fram emot de fikamöten vi har en gång i veckan, där vi diskuterar allt. De har kommit att bli vänner och jag känner mig avslappnad, redo att öppenhjärtligt prata om livets svårigheter och glädjeämnen. Tack mödravården, för att ni tryckte ihop oss med titeln "Sommarbarn Frösön 2010"!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Du skriver så bra Sara!

Postat av: Nina

Grejen med PREnet är ju att det inte ska gå så himla snabbt och att man "lär sig" äta bra och nyttigt. När jag gjort dessa GO-dagar (med bara shakes) så äter jag ju en vanlig middag och shake till frukost och lunch. Sedan när man gått ner 80% (tror jag) av sin övervikt tar man bara en shake om dagen och äter två "vanliga mål". Jag försöker inte "vinna över" dig, men PREnet verkar inte lika hjärndött som typ Nutrilett.

2010-11-19 @ 10:38:36
URL: http://nenima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback