"Herregud, vad har du ätit?"

Jag hatar att skämmas för andra människors skull. Något som jag alltid gjort, i mycket högre grad än nu. Förut skämdes jag för allt, men nu inte så mycket längre. Däremot kan det inte finns så mycket mer pinsamt läge än när man går från ett rum, är borta någon minut och kommer på att man glömt något. När man åter går in i rummet är det inte längre samma rum, något har hänt. Människan som är kvar i rummet har släppt sig, det luktar, eller formligen stinker, skit. Vad säger man då egentligen? "Oj, här har det fisits?" eller "Herregud, vad har du ätit?" Nej, jag sa ingenting men jag skämdes för den personens skull. Och skyndade mig därifrån för bådas skull...

Kommentarer
Postat av: Lelle

Jag avskyr att skämmas å andras vägnar. När sådant händer så gör det fysiskt ont i min kropp. Mindre sånt tack!
Annars så vill jag verkligen ses något i veckan. Jobbade mitt enda -förutom lördag- kvällspass den här veckan ikväll, så jag är up for anything anytime!
Puss

Postat av: Jenny

Usch, jag sitter här och blir alldeles röd i ansiktet av blotta tanken. Huva!

2008-02-21 @ 00:10:16
URL: http://jennysundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback