Skriven på fyllan halv två en lördagsnatt

I lördags blev jag arg, sådär riktigt arg som jag sällan blir. Så arg så att tårarna sprutar. Ja, det är inte speciellt övertygande, jag vet, men det är en ren reflex vid ilska. Vi var ett gäng på 20 personer som firat min syster. 20 personer i olika nykterhetsskeden, olika medvetandenivå och med olika prioriteringar i livet. Som vanligt glider vi tjejer in först, utan problem, trots att vissa av oss kanske skulle mått bättre av att gå till sängs istället. Sen kommer min bror, min trevliga, skötsamma och framför allt städade bror som druckit minst av de som innan gått in. Men nej, där stoppar vakten honom och säger att han är för full och bör gå ett varv runt kvarteret. Artigt går min bror iväg, trots att han vet att han inte är för full. Kommer tillbaka och försöker igen att få umgås med oss andra, men icke, han hänvisas till McDonalds. Trots att det står små tjejer där inne som knappt vet vad de heter, svajande på höga klackar med ögonen halvslutna så får inte min bror komma in. Då brast det för mig, jag hämtade ut jackan och gick ut. Så otroligt tråkigt att en så härlig kväll förstördes pga detta. Och vad gör jag då, när jag är som mest arg?! Jo, jag gick hem och skrev en arg insändare till lokaltidningen. En insändare som jag dagen efter inte minns innehållet av och som förmodligen var oerhört osammanhängande, skriven på fyllan halv två en lördagsnatt. Det känns lite typiskt mig, att sätta mig ner och verkligen skriva en insändare till tidningen. Jag mailade dem i söndags och bad dem ta bort den... Så ni slipper läsa!

Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

nämen! haha. Förlåt att jag skrattar men. Äh du skulle låtit det vara. Man får höra sanningen av fyllon och barn;)

Postat av: Anna

Min bror var med om samma sak för några helger sedan, han fick gå runt i 3 timmar i -20 grader, och då var inte han heller den som hade druckit mest. Det är lilla Östersund det handlar om inte Stockholm Stureplan, jag tycker vakterna ska tänka över vad de vill ha för gäster..

2011-03-25 @ 07:23:42
URL: http://annishanule.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback