Vi startade året med att avslöja vad som komma skulle

2010 har passerat som det mest händelserika året, på samma gång som det var det längsta året någonsin var det intensivt.

Vi startade året med att avslöja vad som komma skulle, en liten bebis.



Jag började året, januari, med att längta efter rörelser i magen, frossa i mjölk, gå på ultraljud och se underverket för första gången, bo på hotell, kissa hela nätterna, gå upp i vikt och ha ont i fogarna



Februari inleddes med en flytt till en trea, lyssnade på bebishjärtat för första gången, saknade ihjäl mig efter mina systrar och hängde med Lelle, hatade att vara gravid och älskade det när bebisen levde om och på alla hjärtans dag sparkade pappan på handen, blev tjockare och var sur på Jonatan.



Sen kom mars och solen, vi fick böter av elak polis, bebisen sparkade pappan i magen under kram, konstaterade att graviditet inte är så härligt som man kan tro, gratulerade min syster på 25årsdagen på distans, blev uppraggad av en förståndshandikappad man på Konsum, fick ont i händerna och konstaterades ha karpaltunnelsyndrom.



April gled in och jag blev tjockare och stundtals mer bitter, började frossa i glass, hade ont i huvudet och fogarna, köpte bilbarnstol, började räkna ner arbetsdagar, saknade systrarna ännu mera, kände mig ensam, fötterna började svullna och jag sov, sov, sov.



Sen blev det sköna maj och jag fick förnya mitt körkort, kände mig enormt tjock, funderade bebisnamn och kön, letade gravidvänner, såg en vit hare, åt frukost på balkongen med sambon, fyllde 28 år, blev utelåst, hatade Bangkok och allt strul därnere, längtade ihjäl mig efter mina systrar, mina systrar överraskade ihjäl mig, bäddade spjälsängen, slutade äntligen jobba.



Det var den delen som jag tyckte var minst händelserik, fortsättningen som följde var större än allt och den kommer senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback