Något som jag upplever obehagligt och från början bara en smula oroande

I drygt en månad så har något gnagt mina tankar, något som jag upplever obehagligt och från början bara en smula oroande. Det började då, i början av december, om jag minns rätt. Det smärtade i min högra sida, under revbenen eller eventuellt i lungan. Snabbt avfärdade jag det hela som en sträckning och fortsatte vänta ut smärtan som var en liten punkt i vad som kan vara lungan. Det blev så småningom lite lättare att röra sig och andas igen, innan för någon dag sen då det blev snäppet värre igen. Jag identifierar inte mig själv som en hypokondriker, men nu börjar det som sagt bli lite oroande. Jag har nämligen snöat in på cancer och det skrämmer mig från vettet. Varför jag inte sökt läkare tidigare är för att inte uppfattas som en hysterisk människa och för att jag inte orkar bli tillsagd att jag ska ta en alvedon och gå till sängs. Nu är jag dock redo och kommer att kontakta sjukvården på måndag, eventuellt tisdag. Och nu, kära läsare, är det ni som ska skriva att ni alla haft detta flera gånger och att det inte var någonting allvarligt. Tack!

Kommentarer
Postat av: eriika

men du, jag har haft alla sorters cancer, hiven och andra dödlig sjukdomar, lungödem, det-känns-som-att-livmodern-håller-på-att-ramla-ut-sjukan, brutna revben, fått hjärtattack, gallsten osvosv in infinity en babiljaaard gånger och har aldrig dött eller haft en allvarlig sjukdom :) jag är stensäker på att det kommer att "sluta" galant! fast jag tycker ändå du ska ringa på måndag och ba få de överstökat, så du slipper oroa dej i onödan :)

Postat av: Susanna

Jag håller med Eriika. Sök på måndag bara för att få kål på dina hjärnspöken. :)

2011-01-09 @ 16:36:18
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Klart det inte är nån fara:)

2011-01-09 @ 21:08:33
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Millan

Hej Millan heter jag, har halkat in här ibland via Sandra Sjunnessons blogg!



Det du beskriver har jag haft några gånger genom åren och blir lika skraj varje gång!! Det jag har är typ "lunghåll" . Jag får det om jag ligger,sitter eller hamnar i nån position en längre tid och lungan hamnar i kläm mellan revbenen och då hugger det liksom när jag andas . Sist jag fick det höll det i i en hel natt och fm, skit obehagligt!



Vet inte om detta är samma men OM så e det helt ofarligt men skit läskigt! Att kolla sig är alltid bra endå ;-)



Hoppas det känns bättre framöver, Kram

2011-01-09 @ 22:08:13
URL: http://tigerochmillan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback