Ett nyår som kommer stanna kvar i mitt minne

Nyåret kom och gick, ett nyår som kommer stanna kvar i mitt minne som oerhört mysigt, trevligt och gott. Jag och Sally gick till min mamma på dagen, där vi förberedde maten samtidigt som vi skrattade tillsammans med Sally. Vi åt förrätt som sig bör, bestående av skagentoast och ett kallt glas vitt vin. Fortsatte med oxfile, pepparsås och potatisgratäng fint balanserat med ett underbart rött vin som min kära vän sommeliern rekommenderat. Kaffe, vit choklad och några droppar champagne avslutade kvällen. Trots att jag var förkyld som ett as så var det en oerhört trevlig kväll och precis som jag hade önskat. Dottern som sov en stock vid tolvslaget, trots den enorma mängden smällare och raketer som avfyrades alldeles utanför fönstret. Stort tack till min mamma som gjorde denna kväll möjlig...

Kommentarer
Postat av: Stefan Falkelind

Låter så underbart. Så ska en nyårsafton vara.

Postat av: Sandra B

Låter som en jätte bra kväll! så bra att vinet blev lyckat =) Puss sommeliern

2011-01-03 @ 12:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback