"Do you have any documation?"

Är det verkligen bara jag som reagerat över TV4:s trailer för programmet 'Spårlöst'? Ulrika, som vi först såg i MTV, sitter med en adopterad snubbe och ser allvarlig ut när hon frågar någon som inte syns: "Do you have any documation?" Documation, vad är det? Det skulle vara mer solklart om hon frågade efter documentation? Kanske har jag missat något, att i dagens samhälle så hoppar vi över stavelser i ord, som vi förkortar Be right back med BRB eller In real life med IRL. Är det så att TV4 missat detta feluttal och naivt använder det i sin trailer? Eller tycker de att det var så fint uttallat att de vill starta en ny trend?

Jag är allergisk mot sånt där och det kliar!

Kommentarer
Postat av: Lelle

MEN KLIA MIG!!

Hahahahaha ja det kanske är tur att man inte har några kanaler alls just nu. Du ska höra ibland när norrmännen pratar engelska. OMG ( som vi säger när vi ska förkorta )

Postat av: Anonym

Jag tänker på det VARJE GÅNG reklamen kommer.. Det stör mig !!

2011-01-21 @ 20:24:22
URL: http://catfisk.blogg.se/
Postat av: Liza

JARU!, Har inte noterat det förut men NU... förbannat oproffsigt låter det!

2011-01-22 @ 07:52:26
Postat av: Sofie

Jag har reagerat på detta varenda gång. Låter så himla fel. Tänkte "Jag har kanske missat nått" och googlade på documation. Och kom hit. Hehe

2011-01-22 @ 11:51:22
Postat av: jox

Har också googlat på documation och kommit hit.... nötter på tv4

2011-01-23 @ 22:11:09
Postat av: Johan

Hon har ju ändå jobbat på mtv. Tycker hon borde ha lärt sig lite engelska då i alla fall, men icke!

2011-01-23 @ 23:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback