Dag 1 - vem är jag

För drygt 28 år sedan föddes ett litet flickebarn ute på den jämtländska landsbygden som fick namnet Sara. Hon växte sedan upp i en by som inget vet namnet på, tillsammans med sin mor, en styvfar och tre yngre syskon. En liten flicka som älskade att läsa, helst kröp in i ett hörn där ingen såg henne så att hon kunde läsa ifred, matade sig igenom alla böcker som den lilla centralorten hade att erbjuda. Utifrån sett kunde en likhet mellan henne och tjuren Ferdinand vara slående. Och så kan det ibland tyckas än idag.
Den flickan är jag!

Jag älskar min familj, är den mest familjekära jag känner och blir mer och mer tacksam för var dag som går, att jag får ha dem så nära. När jag inte sitter under en korkek och luktar på blommorna så umgås jag gärna med andra människor under olika former; en fika, utekväll på krogen, middag eller pyjamasparty. Ligger ofta steget före och planerar det mesta, ett kontrollbehov som delvis håller på att arbetas bort. Lugn eller lat, använd vilket ord ni vill, men båda fötterna på jorden har jag. Jag gillar inte ordet snäll, men skulle nog ändå beskriva mig själv så och anser mig vara en bra vän som ställer upp med en tröstande axel, ett lyssnande öra och några ord på vägen. Idag, när jag hittat mig själv lite mera, så är jag ärlig och trofast, kan stå för mina åsikter utan att göra avkall. Tyvärr är jag inte särskilt kreativ och har ingen känsla för inredning eller dylikt, vilket kan ses på de ännu tomma väggarna (efter ett ÅR i lägenheten). Är rätt less på ytlighet, köper sällan kläder, mår ofta dåligt över min vikt, mår ofta bra med mig själv och drömmer om ett samhälle där människor har samma möjligheter.

Skulle säga att jag är rätt varm, även om jag ibland hatar saker och människor så att det gör ont. Lojal men ibland ångestfylld, förvirrad men ändå rätt klar över mig själv, humoristisk men jävligt tråkig, älskar god mat men hatar att laga den. Har en underlig fobi för obehandlat trä, älskar korsord, tycker att ingen människa ska bli dömd men dömer ibland själv ändå. Försöker just nu hitta min roll som flickvän och sambo igen efter att ha ramlat ner i mammaträsket och drömmer om någon slags karriär.

Att sammanfatta mig själv kortfattat är svårt och jag kan ha missat något väsentligt, men ni som känner mig vet ju och ni som inte känner mig är kanske inte så intresserade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback