Dag 13 - någon jag saknar

Det finns så många jag saknar. Människor som befinner sig på andra sidan, min pappa, min morfar. Och människor som flyttat, vänner som inte längre är så nära som jag vill, vänner som glidit undan.

Men, den person som jag saknar ofta och som jag gärna velat ha här nu när jag är mamma, är min moster. Hon dog alldeles för ung, av cancer. Hon var en förebild, en glädjespridare och en av dessa speciella människor som det finns alltför få av i världen. Hon skulle ha behövts så mycket längre än den korta tid hon fick på jorden. Trots att det är nästan 13 år sedan hon gick bort så tänker jag på henne ofta. Jag vet att hon skulle ha älskat Sally och varit en självklar och trygg barnvakt.

Jag skulle kunna skriva spaltmeter om detta ämne, om henne. Men jag slutar här, innan jag går ner mig i sorg och gråter sönder mig själv...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad fint skrivet Sara. Jag vet att hon skulle älskat Sally. En stor kram!

2011-02-04 @ 12:35:23
Postat av: Linda

Instämmer. Hon saknas oerhört men jag inbillar mig att hon är med oss allihop och skänker lite glädje, trygghet och styrka. Kram

2011-02-04 @ 18:35:48
Postat av: tess

Åh... kraaaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback