Dag 12 - en resa jag har gjort

Jag hade fyllt 18 år, min föredetta och jag bestämde oss för att åka på vår första utlandssemester tillsammans. Efter att ha jämfört priser, då vi var ute i sista sekund så såg Ibiza väldigt lockande ut. Vi visste inte så mycket om Ibiza, men tänkte 'hur fel kan det bli', det var ju värme och semester. När vi anlände så slog regnet som spön i backen och hela första dagen så blixtrade och dundrade åskan mellan bergen, gatorna fylldes med forsande vatten och vi fick lov att hålla oss inne på hotellrummet. Hotellet som var i det torftigaste laget, med askkoppar vid sängkanten.

Dagen efter vågade vi oss ut på den lilla orten och möttes av enorma mängder elaka engelsmän som skrek åt oss från sina mopeder och vart vi än vände oss så försökte människor sälja på oss knark. På kvällen försökte vi hitta något mysigt ställe, utan större resultat då det är nattklubbarnas stad. För att följa med trenden så provade vi en nattklubb, allt i trance/technostil, där vattnet kostade över hundra svenska kronor. Varför förstod jag inte då i min naivitet. Granne med oss bodde ett annat svenskt par, troligen syskon, som vi tyckte betedde sig underligt och som senare knackade på dörren när natten blivit morgon. De förklarade att Ibiza är knarkmecca och att vi var tvungen att testa Ecstasy, följa med dem ut och dansa som galningar till morgonkvisten. Då insåg jag plötsligt vad det var för ställe vi hamnat på, laglöst land där vattnet kostar mycket för att människor behöver dricka när de tar droger.

Stranden var obefintlig så vi fick ta mopeder ut ur stan för att lyckas hitta någonstans att bada utanför den vansinnigt ofräscha hotellpoolen. Efter en vecka på detta mystiska ställe, med mängder av helt sjuka människor och ett ostoppbart flöde av droger så var jag nöjd att återvända hem. Efter att ha gjort rastaflätor och av flätflickan blivit erbjuda "smoke", vad som alltså var marijuana. Ja, en kärlekssemester var det ju inte och jag tycker inte att jag kan rekommendera detta ställe, om inte du är ute efter att knarka, se världens största nattklubbar som rymmer flera tusen människor och möta världens konstigaste människor...

Kommentarer
Postat av: Bubben

Ja detta stället lät inte som en hit direkt, tycker dock att alla dessa charter ställen är ungefär desamma, cypern var ju en ren kopia av det du skrev.. kommer nog aldrig mer åka på en sådan semester.

Jag må vara gammal modig men ja vill faktiskt se mig om i landet och va de har för historia (museum) / byggnader.



Peace

2011-02-03 @ 13:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback