Dag 11 - när jag var liten

När jag var liten var jag en lite missnöjd, på grund av att jag blev tjej och inte kille. Det verkade så mycket mer spännande att vara kille och de gjorde så mycket roligare saker. Att hoppa hopprep var inte alls lika roligt som att spela bandy, att leka med dockor var inte alls lika roligt som att cykla nerför backar och sladda med snowracer. Detta drev mig till att själv klippa av mig håret, på framsidan då, eftersom jag inte såg baksidan och hockeyfrillan var ett faktum. Jag insåg inte då att det inte satt i håret och att jag inte var begränsad av mitt kön. Jag kunde ju göra allt detta och ÄNDÅ vara tjej. Idag känner jag mig inte heller särskilt tjejig/kvinnlig/feminin, även om jag upptäckt de kvinnliga attributens fördelar under åren som gått.

Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Ååååh nu får ju Sally vara med i headern! Vad fint!:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback