Att jag varit hemma i åtta månader

Det är intressant nu när Jonatan ska bli föräldraledig, att människor reagerar på så underliga sätt. När han berättar att han ska börja sin föräldraledighet den 1 mars så frågar flera om han ska vara ledig HELA mars?! Eeeh, ja svarar han då samt tillägger att han nog blir hemma till september. Och människor blir helt fascinerade över hur länge det är. Att jag varit hemma i åtta månader är det ingen som reagerar över!

För övrigt så gillar jag hans upptåg...



Första bilden är från filmen Hangover, den andra från vår spegel här hemma...

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Visst är det lite underligt det där! Nu ska jag vara hemma över ett år med tore ... men det är för att både jag och sambon är överens om det. Då kan vi vara ledig tillsammans då han har semester också :)

Kram

Postat av: ida b

Jag blir så irriterad på att man tyyyyydligen inte ska kunna dela på föräldraledigheten. Varför undrar man? Är det för att folk anser att det är kvinnans plats att vara hemma med barnen och att mannen ska jobba och försörja familjen? Det är för tusan diskriminering av kvinnor!! Nej nu blir jag arg. Jag tycker att man ska dela lika. Jag tänker inte vara hemma mer än Niklas, så det så! ;) Klart du ska jobba Sara! :)PUSS

2011-02-03 @ 22:20:23
Postat av: Rådström

Mitt facit blev 8 månader, alla vinner på det. Jag fick vara hemma med Leo och till råga på allt så kommer det att dimpa ner dryga 7000kr x-tra till sommaren i en jämställdighetsbonus, man TACKARRRRR.

2011-02-03 @ 23:36:18
Postat av: Lisa

Mycket mycket intressant inlägg, som vanligt i din blogg :)



Jag kommer att vara hemma cirka 8 månader och det känns alldeles lagom, sedan är jag så hemsk att jag tar det som en självklarthet att Andreas tar sitt ansvar och ställer upp; för nu är det dags för mig att bli klar med utbildningen! :)

2011-02-04 @ 08:34:52
URL: http://lisrl.blogspot.com
Postat av: tess

Ha ha folk e bara avundsjuka :P Dom vill också ha en kille som blandar välling lika säkert som dom fyller på spolarvätska, byter blöja med ett halvt öga öppet, som pussar sin sambo hejdå o grejar hemma hela dagen som om det vore lika coolt som att få in 13 rätt på tipset... jag tycker det är jättemanligt och såååå bra att vara pappaledig. Hoppas jonathan visar det för resten av manligheten ;) För trots jämställdhetsbonus så e det väl mycket vi mammor som e lite tröga o tror att ingen e så bra som vi :P (Men säg inte att jag erkände det ;) )

2011-02-04 @ 23:43:36
URL: http://apropaatt.blogg.se/
Postat av: Tiger

Jag tycker att det är knäppt med jämställdhetsbonus lika mycket som att det är knäppt med personliga föräldradagar. Alla familjer ska få göra som det passar dem bäst, och en bonus blir så skev tycker jag... Som att man måste erbjuda pengar för att båda föräldrarna ska vilja vara lika mycket med sitt barn. Eller som att ett par där mamman är hemma och inte pappan är mindre värda. Jag var föräldraledig 6 månader och det passade mig bra. Alla är olika och det enda som är riktigt illa i en sån här karusell är folks fördomar och oförståelse!



Vad förbannad jag låter, ha! Jag bjuder på den! :)



För övrigt; den roligaste bäbisbilden jag sett nånsin!

2011-02-05 @ 12:57:57
URL: http://entigeriparis.blogspot.com
Postat av: Susanna

Visst är det konstigt! Och OMG älskar bilden! xD Hangover är lätt en av dom roligaste filmerna.



Jag önskar att vi kunde också dela på föräldraledigheten. Som det ser ut nu kommer Tommy bara ta ut lite strödagar medan jag blir opererad. Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. :)

2011-02-06 @ 10:15:47
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback