I min perfekta värld

På söndag är det val och jag vet vad jag ska rösta på.

Men jag är rädd, rädd för den okunnighet som verkar genomsyra speciellt unga i Sverige idag, rädd för den kyla som människor visar och den egocentriska coolhet som andra avundas. Vart tog människors omtänksamhet om andra vägen, när blev det fult att hjälpa varandra och stötta de svaga? Vilket år blev det inne att skita i andra och bara köra sitt eget race? När slutade människor engagera sig och istället välja som sin tuffa kompis som har allt? Och när slutade människor att läsa på kring sina åsikter, veta varför de tycker som de gör (förutom att det är tufft). Jag tycker att det är ett kallt klimat, för många unga människor som aldrig betalat en räkning eller bott själva som röstar som de blivit tillsagda.
I min perfekta värld läser människor på, tar ställning och röstar efter hjärtat. Inte efter vad någon annan tycker... I min perfekta värld så röstar människor på en framtid för alla, inte bara för dem som redan har allt. I min perfekta värld bryr vi oss om varandra.

På söndag är det val och jag vet vad jag ska rösta på.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag vet oxå Sara!

Jag vill ha nya och flera arbeten, inte flera och höjda bidrag.



Man måste läsa på, man måste ställa frågor, man måste undra och man måste tänka varför. När man gjort det då får man rösta, inte annars. Om inte, då blir det lätt tokigt och det går inte att ändra på förrän om fyra år. Och vad som kan hända på fyra år det vet vi inte. Rösta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback