Sally har blåa badbyxor!

Babysim stod det i kalendern idag och som vi simmade. Pappan, mamman och flickan åkte till Storsjöbadet med spänning i kroppen och då speciellt mamman som undrade hur hon skulle få ihop allt med bebis, ombyte och dusch. Väl där så drack vi kaffe och bebisen fick lite mat innan, för att försäkra det fina humöret. Jag klampar in i omklädningsrummet tillsammans med mammor som redan känner varandra och snackar hejvilt. Känner mig lite som den fula ankungen/Bambi på hal is.

Lägger ner dottern på golvet (en lååång dyna under som det ryms mängder med bebisar på), när jag märker att jag, och två mammor till, inte kan låsa skåpet med våra armband. Jag tar på mig uppgiften att agera och springer iväg ut i receptionen endast iklädd handduk när de andra mammorna försäkrar att de kan ta hand om min dotter. Väl tillbaka ser min dotter misstänkt blöt ut på magen och den ena mamman ber tusen gånger om ursäkt över att hennes son kissat ner min son (?!) Sally har blåa badbyxor! Och som ni vet kan bara killar ha blå kläder.

Efter duschen vandrade vi ut till bassängen och mötte upp pappan. Ner i vattnet och Sally ser oerhört skeptisk ut. De andra barnen skrattar och ler med hela ansikten, inte vår dotter inte. Hon betraktar oss och de andra som att vi är fullständigt dumma i huvudet när vi plaskar och simmar runt och pratar om hur "roooooligt och sköööönt det är". Våra försök att få henne att dra på munnen föll platt ner till botten. Tills fem minuter gått och vi vänder till mage. Då spricker leendet upp och hon ser rent utav lycklig ut. Ibland behöver hon fundera och analysera innan hon kommer på vad hon tycker om saker och ting. Resten av lektionen är hon glad och nöjd, precis som när vi duschar efteråt och byter om. Inte en sur min eller ett gnäll på flickan. På väg till bilen somnade hon i min famn, sov vidare i bilen, när vi plockade ur henne och fortsätter till och med en timma, hemma i sängen. Snacka om utmattad dotter, men väldigt nöjd!

Jag ser redan fram emot nästa gång...

Kommentarer
Postat av: Christina Vollmer

Tack Sara, ikväll har vi fått oss ett riktigt gott skratt åt ert badhusbesök. Hoppas ni får många fortsatt fina baddagar. Vi som hoppas det är svärfar Conny och han "nya" fru Tina (även om det är 14 år gammalt)

2010-10-29 @ 20:52:45
Postat av: Kusin Ida

Vad roligt att hon gillade det!!! Jag hade babysim en gång i tiden, det var ett mysigt jobb det :)

2010-10-30 @ 13:54:52
Postat av: Tova

Hahah, de där människorna hade nog definitivt fått spader om de sett hur mycket rosa kläder jag har åt Elliot... ;)

herregud, när ska folk förstå att färger är färger och inte kön?! hihi.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback