För exakt fyra månader sedan hade vi ingen aning om vem

För exakt fyra månader sedan låg jag i ett undersökningsrum med ett bälte runt magen som mätte bebisens hjärtslag och mina sammandragningar. För exakt fyra månader sedan hade vi ingen aning om vem som sparkade i magen, vem som putade med sin rumpa och levde rövare där inne. För exakt fyra månder sedan hade jag rätt ont, om jag minns rätt var det bara några minuter mellan värkarna och jag var öppen nästan 4 centimeter.

Mätning av hjärtslag och sammandragning


Inte visste vi då att det var en helt makalös liten flicka som fanns därinne. Då trodde pappan att det var en pojke och jag var väldigt osäker. Lite rädd, förväntansfull och oerhört målinriktad vad jag vid den här tiden och vi skulle snart få ett rum.

Jag vägde 22 kilo mer än idag och lustgasen blev min bästa vän som jag krampaktigt höll fast vid...


14:09 kom hon, den finaste flickan. Som nedan blir påklädd av sköterskan för första gången efter att hon kontrollerat att allt fanns på Sally.

 

Så liten hon var där på BB, och så stor hon blivit nu...

 

Idag säger vi grattis Sally till 4 månader hos oss, imorgon provar vi mat för första gången...


Kommentarer
Postat av: eriika

visst är det galet vad annorlunda dom ser ut när man jämför på bilderna fast man själv knappt märkt nån förändring ;P

Postat av: Momma

Hurra,hurra för världens bästa Sally i dag:)

2010-10-30 @ 11:21:16
Postat av: Nina

Nelson skickar en blöt grattispuss till söta Sally på månadsdagen! <3

2010-10-30 @ 18:03:13
URL: http://nenima.blogg.se/
Postat av: kickan

Grattis go gumman!!

2010-10-30 @ 19:48:16
URL: http://kick86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback