Välkommen sommar, ledighet, vänner, systrar och så småningom bebis!

Jag har genomlevt, överlevt och klarat av den längsta, tråkigaste och mest deprimerande vinter och vår någonsin. Trötthet, smärta och evig ensamhet har präglat min tillvaro. Såväl vardag som helg, dag som kväll. Tårarna har runnit nerför kinderna och många gånger har jag gråtit mig till sömns.

Men, jag gav aldrig upp, slutade aldrig att se framåt och räkna ner till ljusare dagar, semester, hemkomster, återseenden och slutligen välkomsten av vårt barn. Och nu börjar det, vänner återkommer och familjen återsamlas. Ljuset piggar upp och snart börjar min semester innan jag ska föda det barn som är oerhört efterlängtat. Det bubblar av känslor i mig. Jag klarade det!! Den långa vintern och våren är äntligen slut och det liv som jag trånat efter börjar. Graviditeten, ska det vara en lycklig tid? Möjligen är det så för vissa, för mig har det varit en ocean av tristess, deprimerande ensamhet och grådassighet.

Välkommen sommar, ledighet, vänner, systrar och så småningom bebis! Och tack Jonatan för att du stått ut, orkat med mig och mina tårar…


Kommentarer
Postat av: Elin

Ja efter regn kommer solsken. Jag har stark tro på att den här sommaren kommer gå till historien på bästa sommaren vad det gäller allt :D Välkommen sommaren och välkommen bäbis.. kom SNARAST ut, det finns en moster som är väldigt nyfiken på att få träffa dig!!!!!!

2010-05-27 @ 01:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback