Idag går vi in i vecka 34 (33+0)

Idag går vi in i vecka 34 (33+0) och solen skiner som sällan skådat. Veckan har varit bra, förutom att min rygg känns lite mer paj än vanligt. Längtan efter att mina systrar ska komma hem är enorm, och jag kommer då att slå mig till ro och ladda för förlossningen. Tre arbetsveckor kvar för mig, vilket känns lovely!

I magen:

Fosterfettet på barnets hud blir tjockare och lanugohåren är nästan helt borta.

 

 

vikt.JPG langd.JPG

2.3-2.4 kg

44 cm

Längden mäts från huvud till fot.

Mamma:

Att känna sig utmattat är helt normalt. Svårigheter att sova, värk, viktuppgång och oro inför förlossning kan vara bidragande orsaker. Vila så ofta du kan.

Livmodern tränar sig inför förlossningen och det kan du känna av som förvärkar - en del känner du inte alls, en del är svaga och andra kraftiga. Om du lägger handen på magen kan du känna att den drar ihop sig och blir spänd.

Flytningarna blir allt rikligare.

Partner:

Har ni pratat om praktiska saker efter förlossningen? Ska barnet försäkras och hur ni vill dela upp föräldraledigheten? Diskutera den typen av frågor redan nu. Det kan också vara en god idé att införskaffa en bilbarnstol inför hemfärden från BB.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback