Tårarna konstant rinnande ikapp med snoret

Som så många andra tjejer har jag drömt om att vara gravid, om att leende och brunbränd vagga fram med en kula på magen och lyckan strålande som en aura omkring mig. Att det nu i verkligheten inte blev så, känns lite tungt ibland. Verkligheten knockade mig igårkväll när mina hormoner tog över min kropp och levde rövare i mitt hem.
Allt började med att jag slog min redan ömma stortå i en kartong, det fick mina tårar att spruta och jag hulkade våldsamt när jag satt mig ner, halvnaken på golvet och höll om min tå. Efter ett tag gick det över i tycka-synd-om-mig-själv-gråt, inte mindre våldsamt. Jag grät för att lakanen var för små, för att ingen har sorterat mina kläder, för att inte möbleringen efter IKEA är klar, för att jag är tjock, för att jag är barnslig som gråter och slutligen för att jag inte rimligtvis kan bli en bra mamma som beter mig såhär. Drygt en timme senare, med tårarna konstant rinnande ikapp med snoret så somnade jag på sängen, fortfarande halvnaken och mer tragisk än någonsin.

Så, det var den nakna sanningen om den vackra graviditeten som jag trodde att jag skulle få...

Kommentarer
Postat av: Karin

Äntligen nån som berättar hur det är på riktigt!



Härliga härliga Sara!



Puss på dej från mej :)

Postat av: eriika

hahah i know the feeling! jag var grinfri i fleeera månader sen helt plötsligt börja jag grina en dag av att min karl bad mej flytta mej från tvn (skämtsamt- men de fatta int gravidhjärnan) sen grina jag åt allt i typ 2-3 dagar. haha snacka om att känna sej som ett psykfall ibland, de är ju totalt ovärda grejer att grina åt :P

2010-03-16 @ 09:24:04
URL: http://headtrips.blogg.se/
Postat av: Anonym

ååååh:( usch ja känner så väl igen det där. Det är ju en tröst i sig? O veta att man inte är ensam om att vara patetisk iaf. haha

2010-03-16 @ 09:38:44
Postat av: anouk - Gravid

var ju såklart jag som skrev:P

2010-03-16 @ 09:38:53
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Jana

Du är bra härlig du Fina Sara.

2010-03-16 @ 11:40:07
Postat av: anouk - Gravid

Verkligen scary imellanåt. Man tror knapt att sådana folk existerar. haha

2010-03-17 @ 09:18:09
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback