Vad händer om vi fortfarande är gravida på midsommar?

Nyss hemkommen efter en kvällspromenad tillsammans med min fina sambo. Han med kameran i högsta hugg och jag fullt upptagen med att gå utan att flåsa sönder lungorna och halta sönder min ena fot. Men skam den som ger sig. Nästan en och en halv timme senare känns det helt underbart!

Under promenaden slog det mig att jag så kallt räknat med att föda barn innan midsommar, att jag tackat nej till utflykter och inte undersökt andra möjligheter alls. Jag utbrast förskräckt till mannen: "Vad händer om vi fortfarande är gravida på midsommar? Vi kan ju inte bara sitta hemma?" Då han inte heller hade någon reservplan så undrar jag om vi måste åka på bilbingo på midsommarafton? Det är ju ändå 40 000 kr i högvinst. Eller vad gör vi?

Kommentarer
Postat av: Anna Hoglert

Poff sa det så är det snart dags för oss att föda! Vart tog tiden vägen? jag tycker grav har gått galet fort peppar peppar... Förstår dina tankar kring midsommar, för oss har det handlat om att vi inte vet NÄR vi ska sättas igång, innan eller efter och därmed har vi inte planerat nåt. NU blir vi igångsatta imorgon och då kommer tankar som, hinner det bli färdigt så vi kanske är hemma på fredag? vad ska Axel (sonen) göra om vi fortfarande föder då? jag tänker iaf inte skynda mig hem bara för att det är helg.



Hoppas lill*n kommer snart så ni slipper vänta så länge, kom gärna och föd imorgon så vi kan synas, hihi =) Kom dock mitt i dan så det inte är fullt på morgonen för då skickar de hem oss...



LYCKA TILL NÄR DET SKER!!

Postat av: towis

Känner exakt samma sak.. räknade ju med att vara på BB så har ingen plan alls. Kan ju inte åka på fest i skärgården om nåt mot alla odds skulle hända men vill ju inte vara hemma heller. Vi får hoppas att vi båda får värkar inom de närmaste dagarna!

2010-06-22 @ 07:31:36
URL: http://towis.blogspot.com
Postat av: eriika - BF 30 juni

gav prommisen nått resultat? :)



näe, de är ju lite förvärkar, sammandragningar och så.. inget häftigt alls:P jag känner oxå av nått nytt konstigt tryck neråt, har så jääävla ont i fittbenet så jag kan inte ens sitta haha, gör ont att gå oxå.. så jag ligg mest och väntar på att tiden ska gå , fast nu har jag planer för midsommar som jag tänkt orka med så nu får hon fan hålla sej där inne tills eeeefter helgen:)



jag håller tummarna att ni får föda lagom till helgen så nu slipper styra upp bilbingon iaf ;p

2010-06-22 @ 09:19:47
URL: http://headtrips.blogg.se/
Postat av: Anonym

Halloj Sara vännen! Jag tycker att du och Jonathan (samt pyret som ännu gror) kommer bort till Jasmine (syrran) på fredag. Det kommer bli en mysig dag med grillning i trädgårn på kvällen. Om ni då skulle till att föda har ni nära till BB. Praktiskt och bra men ändå mysigt & kul. Så vad säger du?



Kramar från bellan

2010-06-22 @ 09:50:08
URL: http://rantajaervi.blogg.se/
Postat av: anouk - Gravid

Haha det hade jag gjort;) Jag e också förundrad över vad man ska hitte på. Mest fyllefester överallt. =(

2010-06-22 @ 10:36:09
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Lelle

Jag har samma problem som dig min vän. När ska jag föda?, vad händer om inte pyret har kommit innan midsommarafton-denna härliga, regniga, blåsiga högtid vi har i Sverige, och vad ska jag göra om jag fortfarande är gravid på midsommarafton? Vi kan gärna umgås tillsammans i denna ovissa tid. Puss

2010-06-22 @ 11:03:00
URL: http://lellelii.blogg.se/
Postat av: Linda

Umgås med bekanta som också är kvar i stan, typ jag...

2010-06-22 @ 14:00:38
Postat av: Bubblan

Ät lite grillat hos mig

2010-06-22 @ 20:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback