Fullt ös-medvetslös till att allt bara handlar om en sak:

Det som slår mig allt som oftast nu för tiden, är hur mina intressen har kunnat gå från allmänna saker så som; fest, fart och fläkt, party, fullt ös-medvetslös till att allt bara handlar om en sak: graviditet och barn. Jag är helt fascinerad och älskar att läsa gravidbloggar, gravidtidningar och böcker om ämnet. Jag får liksom aldrig nog... Kan eventuellt bero på att jag innan helt saknade intressen, som min Sundsvallsboende vän så fint nämnde. Jag som rökt som en borstbindare sedan tidiga tonåren, snusat värre än en skogshuggare och gärna druckit öl på öl på öl, är nu helt utan dessa laster. Numera är det skönt att kunna förklara varför jag inte dricker, svårare var det från början att förklara att partypinglan inte skulle med ut. Ursäkterna tog slut efter ett tag och jag upplevdes nog mest som otrevlig och osocial. Nu visar jag bara den svällande magen och alla hemmakvällar är försvarade.

Vad ville jag ha sagt med detta inlägg då? Jo, jag har blivit sådan som jag aldrig trodde att jag skulle bli: gravidfixerad... Så, ni som inte orkar läsa om sånt, kanske kan ta bort min blogg från bokmärkessidan. Eller vågar ni hänga med och se om det kommer något roligt?!


Kommentarer
Postat av: Tiger

Åh, jag vet exakt hur det känns - förutom att för mig kom det mycket senare. Hade svårt att ta in graviditeten. Låter bara härligt att "komma in i det" tidigare. När jag blev gravid tänkte jag att jag skulle minsann fan inte bli besatt. Men nu älskar jag det. Jag älskar att hänga med de andra gravida i mammagruppen, att prata om foglossning och viktuppgång med dom som förstår... Att glädjas till max nu när bäbisarna börjar pluppa ut för vissa av oss. Ja, det är helt fantastiskt. Jag tror att det underbaraste med hela grejen är att allt det här "vanliga snacket" är helt lagt åt sidan. Folk skiter i vad man jobbar med, hur gammal man är, vilken politisk åsikt man har eller vilka krogar man går på. Man är liksom på exakt samma nivå och man delar samma sak. Det är faktiskt en underbar känsla som jag aldrig trodde jag skulle älska så här mycket!

Postat av: lelle

Det var väntat!

Det du går in i, går du in i till 100 procent så jag var iallafall förberedd på det redan ;)

Du må vara helt inne i det, men det är inte något du ENDAST pratar om med te.x mig och det gillar jag. Jag vill ha båda soon-to-be-mother Sara och vanliga Sara.

=)

2010-01-27 @ 07:55:48
URL: http://lellelii.blogg.se/
Postat av: Sara den rara

Tack Lelle!! Jag behöver feedback på detta. Tala om för mig om jag blir olidlig! :)

2010-01-27 @ 08:08:23
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: Fia

Vi hinner inte ses allt för ofta!! men när man tycker om en person så mycket som vän som jag gör med dig, så är det bara kuuuul!! Puss

2010-01-27 @ 08:53:15
URL: http://lillisfia.blogg.se/
Postat av: Karin

Sara du kan aldrig blir för jobbig! Lite jobbig helt okej i detta tillstånd men inte ens det är du enligt mig. Du är en underbar person med en underbar personlighet. Du är en sån fin vän som alltid finns där med ett ärligt svar och en hjälpande, tröstande mening.

Så Sara vill du vara jobbig så va det! Du kommer ändå aldrig vara det i mina ögon. (Särskillt inte om man jämför med vissa ;))



puss puss

2010-01-27 @ 10:10:05
URL: http://utsiktenpasoder.blogg.se/
Postat av: lelle

Karin! Hihihi!

2010-01-27 @ 12:58:27
URL: http://lellelii.blogg.se/
Postat av: Kristina

Vänta du bara tills bebisen kommer! ;-) Man blir lite förändrad...konstigt vore det väl annars. Men förhoppningsvis är man samma person i botten =)

2010-01-29 @ 22:11:37
URL: http://liam07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback