Imorgon är det halvtid!

De senaste dagarna har kroppen framkallat ett nytt fenomen: sammandragningar. Detta har skapat en hel del oro hos mig, då jag aldrig varit med om någon liknande förut och det är svårt att bedöma om de endast är "obehagliga" eller gör ont. Det kändes dock tidigt att få dessa i vecka 20 redan. Google som är min bästa vän och min värsta fiende presenterade en del lugnande ord men mest skräck, vilket gjorde mig ännu mera nervös. Som tur är har jag min gravidmentor, guru, på jobbet: Helen, som kan lugna mig och informera mig om diverse åkommor. Nu känner jag mig lugnare och har dessutom bokat en tid med barnmorskan på måndag, min nya barnmorska som lät supertrevlig på telefonen. Nu är det helg and I'm loving it!

Imorgon är det halvtid!

Uträkning utgår från dagens datum: Fre 5 feb 2010.
Din graviditet startade Sön 20 sep 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 4 okt 2009 (ägglossningen).
 
Du är på dag 139 av 280. (49,6%).
Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 5 fulla dagar (v19+5).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 26 jun 2010
Du har 141 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer
Postat av: Helen

Wihoo halvtid!!

Va skönt med ny bm, det kommer bli kanon!

2010-02-06 @ 23:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback