Snacka om Svensson...

Som jag skrev så har Sally varit som förbytt de senaste dagarna, jag har saknat den lugna och förnöjda bebis som tidigare bodde här. Idag däremot så har hon legat och pratat med djuren i babygymmet i 45 minuter, suttit i sittern och filosoferat ett bra tag och nöjt åkt vagn i vaket tillstånd. Lite kink innan kvällsmålet, då hon ville vara i famnen men sen la hon sig lika nöjd som vanligt. Kan det vara en vändning?

Är så vansinnigt tacksam för att hon är så lätt att lägga på kvällen. Vi har haft samma rutin sedan dag 1 när vi kom hem från BB. Byte till pyjamas innan vi matar inne i sovrummet med nedsläckta lampor. Sedan lägger jag henne vaken i hennes säng, sjunger några vaggvisor och där somnar hon sen själv. Ibland gnäller hon en eller några gånger då hon vill ha nappen, men oftast somnar hon själv, nöjd och utan napp. Det står att det inte går att skapa rutiner för så små bebisar, men jag hävdar att det gått bra, hittills i alla fall. Sen vet inte jag om hon kommer att protestera vilt vid 10 veckors ålder, men just nu fungerar det suveränt och har så gjort sedan hon var helt nykläckt!

Nu ska jag spela lite tv-spel innan sambon kommer hem med vår nya bil. Volvo - check, barn - check. Snacka om Svensson...

Kommentarer
Postat av: Karin

Älska Svensson, iaf ibland ;)



miss u


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback