Jag smög likt ett kattdjur fram till dörren

Då min dotter fortfarande (?) sover till 11-12 på dagarna så passar jag på att äta frukost i lugn och ro, gå runt och plocka i lägenheten och läsa lite bok. Allt detta gör jag i Jonatans t-shirt och ett par trosor, lagom osexigt men jävligt skönt. Aldrig kommer någon oanmäld hit, speciellt inte efter att jag spytt galla över människor som inte ringer innan de kommer.

Men, idag ringde det på dörren vid elvatiden och jag smög likt ett kattdjur fram till dörren och kikade i titthålet för att se vem det var. En liten man med något slags anteckningsblock står där och ser snäll ut. Innan jag ens tänkt klart så har jag öppnat dörren i min icke-så-döljande-outfit. Han ser lite chockad ut och stammar nästan fram att han kommer från Hyresgästföreningen och vill att jag ska bli medlem. När han stammat ett tag så börjar han att svettas och till slut tycker jag så synd om honom att jag utan eftertanke blir medlem. Så, nu är jag medlem i Hyresgästföreningen också! Stackars man som tvingades se en halvnaken Sara, men han fick i alla fall en medlem till i sitt poängregister... Vad säger man? Tagen med byxorna nere?

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÄH! Han ska vara gla!

Postat av: towis

det ringde på en mystisk man här också men jag trodde det var tv personer så jag öppnade inte ens :)

2010-08-24 @ 09:12:44
URL: http://towis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback