Hatar hon bröstet helt plötsligt?

Amningen då? Jo, jag har fortsatt att traggla på, tro det eller ej. Dock har jag bytt ut kvällsmålet till ersättning senaste veckan, vilket har blivit det mysigaste målet på hela dagen och jag längtar tills det är dags för det, sen att få lägga ner henne med mysig pyjamas och sjunga för henne är helt underbart! Men, jag har som sagt kämpat på med amningen i övrigt och sakta men säkert har det blivit aningen bättre, som att den psykiska pressen släppte när vi bytte ut ett mål.

Tills ikväll, då jag först tränar på att sitta och amma i soffan, utan lyckat resultat men med ledsen bebis och ledsen mamma. Jag bär med mig henne till sängen för att vi ska kunna lägga oss och amma, som vanligt. Då hon plötsligt bara gråter, hjärtskärande och med tårar. Så fort hon ser bröstet så gråter hon, även om jag försöker få henne att äta. Jag provar då att lyfta upp henne och kramas, hon tystnar direkt. Lägger mig ner och erbjuder bröstet och hon gråter hejdlöst, lyfter upp henne och hon slutar gråta. Tar med henne för att byta blöja, hon är tyst som en mus och ler till och med mot mig så jag smyger tillbaka till sängen, lägger oss ner och erbjuder än en gång bröstet. Hon gråter igen! Provar att ge henne nappen och ligga kvar, hon blir tyst och nöjd. Vad är detta? Matvägran? Hatar hon bröstet helt plötsligt?

Ni mammaproffs; Varför gråter min bebis, som aldrig gråtit förut, så hjärtskärande när jag ger henne bröstet?

Kommentarer
Postat av: Helen

Ibland är det ju tyvärr så att de inte ratar tuttarna efter att fått smaka på flarran...

2010-08-11 @ 22:03:38
Postat av: beKcAN

Nu tycker jag synd om dig syster... blir jobbigt de där. Tänker på dig alltid. Å utan att ha en aning om nåt om amning o allt, så tycker jag det låter som det kanske är dags nu... att byta ut, eftersom flaskmålet är det mysigaste, o de är väl kärleken de handlar om. Älskar dig!!

2010-08-11 @ 22:50:09
Postat av: lisa

Åh, så där var Inez också en sväng... men det gick över lika fort som det kom :)

2010-08-12 @ 09:14:48
Postat av: Tova

Aw, hoppas det ordnar till sig på amningsfronten. Aldrig roligt att se de små ledsna fast man försöker allt man kan.

Vi hade det också rätt jobbigt i början, men efter ca 2 månader kom jag till en punkt när allt vände och sedan dess har jag älskat att amma.

Nästan så det känns lite sorgligt nu vid 7 månader då man kan börja trappa ned om man vill, haha.

Kramar

Postat av: Tiger

Jag har ingen aning om vad det beror på, men det var ju precis sådär Hazel började då hon var typ 3 månader... Så jag började introducera ersättning istället. För hennes fall tror jag det blev en frustration över att vilja äta men kanske rann det inte fort nog/hon behövde mer mat. Detta var också perioden då hon började falla lite på kurvan och så fort jag började med ersättningen så gick hon upp på kurvan igen... Så hon var nog arg på mig för att hon inte fick så mycket mat så snabbt som hon ville! Hoppas det löser sig, och du! Gör det som är bäst för er familj! Skit i vad alla andra tycker!

2010-08-13 @ 12:54:49
URL: http://entigeriparis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback