Världens äckligaste ord: Slemproppen

Härmed korar jag världens äckligaste ord: Slemproppen. Tydligen så har alla gravida en sådan och det jag lärt mig är att när den går, så startar förlossningen. Tro då min förvåning i helgen när en liten bit lossnade och Google talade om för mig att det snart borde vara dags. Panik! Min karl arbetade natt och jag visste inte riktigt hur jag skulle bete mig, då jag verkligen inte är redo nu. Men snart sansade jag mig och tänkte att så länge inget annat hände, så tänkte jag minsann inte vara en hysterisk förstföderska. Och, inget annat hände... Barnmorskan bekräftade igår, att precis som allt annat som jag oroligt frågar om, så är det heeeelt normalt.
Jaha, bara att varva ner och ladda inför den stora dagen som förhoppningsvis kommer i juni.

Kommentarer
Postat av: anouk - Gravid

Ojojoj. haha. Kan det lossna bitar alltså?=/ nasty. Tycker också det är ett fruktansvärt äckligt ord och fenomen:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback