Jag ville sola mig överdrivet brun, dricka för mycket drinkar

Det är inte alltid en dans på rosor, att vara gravid. Efter två dygns migrän och sängliggande, med domnande händer, värkande rygg och en känsla av ensamhet så var allt jag kunde tänka på att skita i allt, dra till systrarna och Lelle i Thailand. Jag ville sola mig överdrivet brun, dricka för mycket drinkar och röka en massa cigg. Istället för att ligga isolerad och tjock i en lägenhet över påsken, när alla andra åker bort från stan.

Min bitterhet ökade till enorma proportioner innan jag kände min lilla, lilla bebis röra sig i min mage. Hur den sakta vände på sig och spände ut sin lilla stjärt mot min högra sida av magen. Då plötsligt slog det mig att det är sista påsken jag firar ensam, att det är just denna period i mitt liv som är oerhört seg och tråkig, innan vårt underverk kommer till jorden. Jag håller ut, och har tristess-SM, ensam i en lägenhet med min man på arbete. För snart kommer vårt älskade barn, och det är värd all tristess.

Kommentarer
Postat av: Lelle

Och som jag onskar att det dar kunde ske samtidigt som att du vaxer och frodas och vantar det finaste av er tva! Love you!

Postat av: Elin

Ahh jag onskar att jag kunde vara hemma och halla dig sallskap och ge dig ett stort fint pask agg :D Ska ta igen allt nar vi kommer hem.. sa sista tiden kommer du inte fa va sjalv en minut.. hehe langtar sa tills jag far kanna forsta sparken att mitt lilla syskonbarn <3 Alskar dig!!

2010-04-02 @ 17:55:27
Postat av: towis

åh drinkar o sol.. själv drömmer jag om rose på balkongen istället för trist mineralvatten..

2010-04-03 @ 17:55:13
URL: http://towis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback