Jag fick reda på att jag var gravid

Tyckte att nedanstående lista var lite rolig, så jag snodde den från Melinda

Jag fick reda på att jag var gravid: Egentligen en vecka innan mens, men testade första gången tre dagar innan, dvs 15 oktober.
Såhär fick jag reda på det: Jag hade beställt storpack med billiga tester, för att slippa de svindyra på Apoteket. Redan 3 dagar innan så såg jag ett svagt streck som visade att något grodde inne i mig.
Detta gjorde jag efter att jag fått beskedet: Bad Jonatan dubbelkolla att det verkligen var ett streck, men vågade inte riktigt bli glad förrän några dagar senare, och ett antal streck senare. :) Vi var båda otroligt glada och lyckliga. Samt fascinerade över hur fort det gick...
Jag tror det kommer att bli: Hela tiden har jag trott att det skulle bli en tjej, men nu vet jag inte längre. Jag har faktiskt inte en aning, men vad det än blir så blir vi både överlyckliga...
Det här undviker jag att äta och dricka: Självklart alkohol och tobak. Sen undviker jag vissa ostar, rökt kött, för mycket kaffe.
Lukter som jag inte klarade av i början: Matos, parfymer, rökt kött, fisar ;) bland annat. Detta har hållit i sig och jag vill döda människor som duschar i parfym...
Följande små egenheter har jag fått: Vansinniga humörsvängningar som drabbar främst Jonatan. Tror även att jag gråter lite varje dag nu för tiden. Sedan har jag blivit lite bakterierädd och äcklas av saker och människor på ett helt nytt sätt.
Första gången det rörde sig i magen: Det var litegrann redan i vecka 16, sedan ökade styrkan och mängden och den 14 februari fick pappan känna av en liten kick. 
Första gången det började sparka ordentligt: Det var nog runt där Jonatan började känna, i början av februari.
Såhär kändes de första sparkarna: Det var lite läskigt, att tänka på att det var ett liv där inne, men mest var det så klart underbart och det känns verkligt på ett helt annat sätt... Nu känns det som att man får en helt annan kontakt med bebisen när den sparkar och lever om.
Musik jag spelar för bebisen i magen: Här hade jag bestämt mig för att spela en massa musik för bebisen, men tyvärr har det inte blivit så. Den musik som den fått höra är mest Lars Winnerbäck och dansband. Dansband för att jag växt upp så :)
Magen började synas: Redan från början, men i vecka 16 så syntes det rätt tydligt tycker jag själv.
Såhär kände jag vid ultraljudet: Det var helt otroligt, jag blev alldeles rörd efteråt. Men inte när vi var där, för då var jag bara nervös att det var något fel på bebis. Jag har fortfarande ultraljudsbilden som bakgrundsbild på datorn på jobbet och tittar på bebis flera gånger om dagen.
Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det: Även detta var otroligt! Och det är det fortfarande varje gång. Det är som att det ultimata beviset på att det lever någon där inne.
De första mammakläderna var: En längre skjorta från HM, svart. Den började jag använda redan i vecka 11, så skön var den...
Mina favoritmammakläder: Det är mammaleggings med Gina Tricot-linnen över. Antar att jag fortsätter klä mig så efter graviditeten! I'm loving it!

Kommentarer
Postat av: eriika - the real preggosarius fat.

åh jag tror jag stjäl den här av dej hörru :)



sv; haha men de är ju ba trevligt med lite färg ;P morgonrock är typ de skönaste man kan glida runt i såhär i preggotider ju :)

Postat av: anouk - Gravid

Oj vad roligt. Den snor jag också:P

2010-04-27 @ 10:24:21
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback