Studerade mina nakna och prickiga tuttar

I två veckors tid har röda och kliande utslag spridit sig runt övre delen på min kropp. Tog mig tid på hälsocentralen idag för att kolla upp vad som inte ens allergitabletter biter på. Vandrade lugnt in till sjuksköterskan och slängde glatt av mig både BH och tröja för att möta ett förvånat uttryck. Hon hade aldrig sett något liknande, så snart hade hon hämtat sig en kollega som inte heller blev klok på den stora mängden utslag som jag införskaffat. Slutligen blev de tvungna att hämta en läkare som studerade mina nakna och prickiga tuttar innan han sätter sig ner vid datorn och ska visa mig Google. Han söker och finner vad jag har: Pityriasis rosa, även känd som medaljongsjukan. Och mycket riktigt, visst ser utslagen på Google ut som mina, röda och äckligt fula. Han säger snabbt att det bara är att vänta ut detta i ca sex veckor. "Bättre att vara ful i sex veckor, än hela sitt liv", uttrycker han sig klämkäckt på bruten svenska.

Jaha, bara att vänta ut dessa äckliga utslag då... En liten tråkig detalj i mitt annars 10 kilo lättare liv...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är superfin, med eller utan medaljonderna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback