Men icke, nu ska det förbjudas

Alla människor är olika, alla stör sig på olika saker och tycker om olika saker. Visst är det tjusningen med att vara människa ändå? Men icke, nu ska det förbjudas, allt som inte passar den friluftstokige, präktige svensken. Människor verkar älska förbud, och att reta sig på andra. Förslaget att förbjuda rökning på uteserveringar gör mig lite fundersam. Är inte uteserveringar ändå just utomhus? Det enda ställe dit rökare förpassas, med ilskna blickar och kommentarer dock. Är du rökare så får du gott stå ut med kommentarer, grimaser och viskningar. Räcker inte det som straff för att man själv väljer att ha ett beroende? Jag stör mig på mängder av andra saker på uteserveringar, skrikande barn är i topp. Ska vi förbjuda barn också? Eller varför inte starka parfymer, som får mig att må illa och få ont i huvudet. Det borde vi förbjuda. Eller människor som tuggar med öppen mun, ja vi förbjuder dem också... Nej, låt människor vara människor med sina laster, som trots allt bara drabbar de snusförnuftiga icke-rökarna någon månad om året då uteserveringarna finns.

Kommentarer
Postat av: BecKan

FLytta till norge där röker alla och ingen hostar eller suckar eller glor om man röker. Där bjuder man på cigg istället och skickar vidare tändaren mellan borden på uteserveringen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback