- Eller det kanske är första gången du är här?

Igår kväll besökte jag en av stadens uteställen, mest för att se något annat än lägenheten och min egen spegelbild. Väl ute tänkte jag vässa mina sociala färdigheter och prata med så många som möjligt. I den aldrig sinande toalettkön så böjer jag mig artigt fram mot en väl tilltagen kvinna och säger artigt:
- Det var hemskt vilken kö det var till toaletten.
Kvinnan svarar genom att le kyligt och oförstående. Jag fortsätter:
- Och som vanligt så väntar man till sista sekund.
Kvinnan ler igen men säger ingenting.
Jag gav mig då fasen på att jag skulle vara social och trevlig så jag fortsätter genom att fråga lite.
- Jaha, tycker du om musiken här? frågar jag samtidigt som jag ler och bjuder in till kontakt.
Hon ser oförstående men artigt på mig.
- Eller det kanske är första gången du är här? provar jag utan resultat.
- Är du härifrån stan eller? jag börjar bli desperat och känner mig osynlig när den runda kvinnan inte reagerar på mina frågor.

Då öppnar kvinnan munnen och säger nästan lite ursäktande:
-Sorry, but I don't understand a word Swedish.

Så bra gick mina försök till sociala och spontana kontakter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback