Skämmes, tamejfan!

Jag som vanligtvis har rätt stor koll på mitt konto, vet exakt vad jag har och vad jag kan förbruka, gjorde en oerhörd miss idag. Promenerade glatt in på Apoteket för att hämta ut ett recept. Hade mina aningar om att det skulle kosta drygt 100 kronor. Fick tabletter utskrivna och går bort mot kassan för att betala. Drar kortet, trycker koden och "Köp medges ej" skriker mig i ögonen. Tjejen bakom disken ser besvärad ut och ber mig prova igen, mest för artighetens skull. Jag ser ner på beloppet och inser att det är 300 kronor mer än vad jag trott. Fyra hundra kronor! Jag försöker bortförklara mig men inser att jag nu måste betala dessa. Som tur är hade jag några hundra på ett sparkonto som jag snabbt ringer och överför. Generat provat jag igen och lyckas då betala. Varför är detta så pinsamt, det händer de flesta någon gång i livet?! Jag har fortfarande känslan kvar i kroppen. Skämmes, tamejfan!

Kommentarer
Postat av: Lelle

I see it everyday...

I alla ålderskategorier. Rika, fattiga, gamla, unga, snygga, fula (?) osv osv...

Skäms inte... fast det gör jag med. Men inte den som sitter bakom kassan det kan jag iallfall intyga. Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback