En oerhört mysig långfredag som blev alldeles för kort...

Långfredagen blev inte så lång trots allt. Den försvann alldeles för fort, faktiskt. Jag klev upp med aningen huvudvärk och smink i hela ansiktet, packade med nödvändiga accessoarer för en dag i friska luften. Stuvade in en nyvaken pojkvän med en sliten mor i bilen och for tillbaka till den by där jag lärde mig cykla, röka och läsa (inte i den ordningen, ska tilläggas). Med delvis lånad utrustning satte vi oss på skotrarna för en tur ut i naturen. Inte långt från utgångspunkten välte jag och karln med skotern, våldsamt skrattande och med snö överallt. Två gånger upprepade vi denna bedrift, mycket på grund av en trasig skoter, eventuellt lite på grund av osmidiga människor. Vi nådde vårt mål där vi grillade korv och njöt av livet. Jag lyckade gå in i skotern och har nu en stor bula på mitt smalben som värker och påminner mig om min osmidighet. Dagen avslutades med middag hos min mormor där min bror förklarar hennes tidigare yrke "mattant" som "foodbitch" för en amerikan. En oerhört mysig långfredag som blev alldeles för kort...

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback