Saknar de oansvariga slynglarna som aldrig ringer

Dejten har ringt ikväll! Med en dialekt som jag har svårt att förstå och ord som inte finns i mina kretsar intog han min telefon. Jag som inte alls är en telefonmänniska, blev genast rastlös och vansinnigt nervös. Kände mig som Fredrik i "Bonde söker fru" då jag svarade varje meningen med "Mmmooookaaayyyy". Som en oskuldsfull fjortonåring kände jag mig och det var lagom obekvämt, vilket inte underlättades av att han frågade vad jag hade på mig. Fnittrande och svamlande svarade jag och ville helst lägga på... Han vill ringa imorgon, frågan är om jag ska svara? Den obotliga singeln i mig tycker genast att det blir för intensivt och saknar de oansvariga slynglarna som aldrig ringer, som bara sms:ar och stämmer träff.... Är jag förstörd för livet, eller kan jag lära mig gilla en så annorlunda och kanske bra man?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback