Det är rätt spännande ändå, att bo i en VM-stad.

Så, skitdskytte-VM har dragit igång här i stan och antalet människor på gator och torg har utökats enormt. Jag bevistade invigningen i fredags och imponerades väldigt av ljus-fenomen runt omkring i stan. Turistbyrån, torget, fyrverkerierna och det brinnande hjärtat i Gustavsbergsbacken var påkostade och vackra. Men, där verkade pengarna tagit slut och inte räckt till några högtalare i Badhusparken under invigningen. Jag stod relativt nära men hörde inte ett ljud, precis som så många andra besökare. Sen att Sahara Hotnights inte ens fick en fungerande mick... Jag skämdes en aning över min hemstad, innan jag besökte "öltältet" och glömde det. Där var det skojigt värre och antalet exotiska människor var många, liksom kära vänner. Det är rätt spännande ändå, att bo i en VM-stad.

Kommentarer
Postat av: tiger

Du har helt rätt i att skiTdskytteVM har dragit igång som du skriver i första meningen... ;)

Bort med skiTen igen! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback