Som en äkta epatraktor-tjej

Jag är nu officiellt en nörd. Efter att ha försöka förklara vad en tvärflöjt är för en amerikan, samt hur min 1700-tals dans såg ut, misslyckats och därefter gjort danssteg, gester och även spelat en låtsastvärflöjt, så åkte vi på Statoil. Jag var klädd som en äkta epatraktor-tjej. Med gråmelerade mjukisbyxor, huvtröja under en svart och hiskelig regnjacka, sportiga sneakers och totalt osminkad. Jag kunde lika gärna kommit dit med killarna i den upphottade volvon som hängde där och upppenbarligen nyss tagit körkort.
När de andra köpte hamburgare, baguetter och annat gott så strosade jag längs hyllorna och fann en påse med solroskärnor. Alltså från början fågelmat, men numera även nyttigt snacks. Jag köpte den, fågelmaten. För tio kronor! Jag är verkligen en nörd, på riktigt. Det är väl fortfarande inne, eller?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nä då, du e inte nörd. Då är jag också det nu. GI:andet går bra än så länge och Forum hägrar... :D Kul att du lade till mig på Facebook. En vän gemensamt i.a.f... Haha. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback