Oj, 82:a. Du är ju skitgammal.

Det var länge sedan jag var ute nu, men ikväll gjorde jag ett undantag. Jag började kvällen med att äta middag med min syster ( hon som är kvar i stan), dricka vin och se på film. Avslutade med Ison&Fille på O'learys. Stället har inte förändrats så mycket sen sist, ganska exakt samma människor, eventuellt är de mycket yngre. En kille tog initiativ till samtal, han föreslog en ålder på mig som var alltifrån 26-29. Jag erbjöd honom mitt körkort, och han beskådade det ett tag.
18-årig kille: Oj, 82:a. Du är ju skitgammal.
Jag: Neeeej, säg inte så. Det är jag väl inte.
18-årig kille: Men jo, du är seriöst inte ung.
Jag: (med ledsen min) Va? Är det så illa?
18-årig kille: Nja, du är ju söt, men ja, du är ändå gammal.
Jag: Ok, det är väl bara att acceptera. Vad gör en sån som du efter krogen då?
18-årig kille: Jag ska på efterfest, men du ska väl hem och sova va?
Jag: Hm, ja. Godnatt...

I övrigt försökte jag ta initiativ till en konversation med en man som jag träffat ett antal gånger, som gör mig intresserad och sugen på mer, men som jag ärligt kan säga totaldissade mig. Jag skäms, vill skicka ett sms, men har blivit totalförbjuden av mina närmaste vänner. Jag antar att det bara är att acceptera att mannen inte vill ha något med mig att göra. Sånt är livet, I guess. Och tänk vad många onödiga sms som skulle skickas om jag själv fick bestämma.

Har mött min bloggvän 
Jenny ett flertal gånger på stan nu, varenda gång lika uppspelt blir jag. Försöker vara sval och trevlig. Men jag kan inte låta bli, jag studsar efter att jag hälsat på henne.

Kommentarer
Postat av: Kubiken

Studsar??

2007-09-16 @ 08:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback