Jag sa högt för mig själv: " So long, sucker"

Jag fick besök imorse. Av en extremt välgödd och långbent spindel. Han kom krypande längs golvet mot mina inte ont anande fötter med bestämda steg. Jag upptäckte honom med en meters marginal och flög upp i soffan som stungen av ett bi. Första tanken var att ringa en vän eller någon som kunde avlägsna denna best, innan förnuftet återkom och jag insåg att jag inte kan fortsätta så här, det begränsar mitt liv. Jag ryckte tag i ett papper och föste odjuret sakta men målmedvetet mot toaletten, fick honom att skutta över trösklarna och ner i vattnet. Väl där betraktade jag honom ett tag där han hopplöst sprattlade innan jag sa högt för mig själv: " So long, sucker" och spolade. Just idag är jag stark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback