Det var en trevlig helg i Björkarnas stad!

Efter en fartfylld färd upp mot Umeå i ett monster till bil, ett snabbt stopp i Sollefteå och ett äckligt mål mat så var vi framme i fredagskväll. En kväll med kortspel, vin och umgänge till sena natten. Avslutade kvällen med att somna med det ljuva ljudet av snarkningar. Lördagen spenderades till en början inne i stan, vansinnigt springande i affärer på jakt efter det perfekta plagget. Som vanligt fanns det inte, så ett halvdant sådant fick duga. Åter till min väninnas lägenhet där jag la mig för att vila och vaknade med en morot halvvägs in i min mun. Mina omtänksamma vänner gav mig en present, för att bota min ensamhet.


Min present

Sedan försökte värdinnan bränna oss inne genom att glömma popcornen i micron i alltför många minuter. Röken bolmade ut i lägenheten och vi fick alla hostattacker och svårt att andas.


Eldade popcorn

Annars var det fest, umgänge och dans ute på lokal. Jag promenerade runt själv på dansgolven i Umeå och hittade en del roliga människor innan vi avslutade kvällen med skräpmat, telefonsamtal som jag inte hade råd med och återigen sömn ackompanjerad av snarkningar. Det var en trevlig helg i Björkarnas stad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback