Feber i mer än sex veckor?

Efter två veckors hopp kring mitt tillfrisknande kapitulerade jag idag och ringde hälsocentralen. Jag beskrev min periodvisa feber under två veckor, mitt hostande, mitt snorande, min svullna hals och enorma svaghet. Efter varje symtom kom ett ljud av igenkännande hos den troligen medelålders sjuksköterska jag pratade med. När jag avslutade min sjukdomsberättelse svarar hon att allt är helt normalt, att de nuvarande virusinfektioner som florerar kan hålla i sig i upp till fem-sex veckor. Men, försökte jag, det är inte normalt att ha feber så här länge. Jodå, påstod hon än en gång, det är höstens nya infektioner. Hon rekommenderade vila, vätska och näsdroppar. Och välkomnade mig att återkomma om jag fick hög feber i flera dygn, om jag hostade grönt eller blev mycket sämre. Snopen la jag på luren och undrar tyst för mig själv vad som krävs för att få komma till en doktor i dessa dagar? Bölder på kroppen, en upphostad lunga eller helt enkelt feber i mer än sex veckor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback