I den lånade militärgröna Helly Hansen-tröjan

Denna afton avslutades med att jag för första, och förhoppningsvis sista, gången promenerande genom stan i en  militärgrön Helly Hansen-tröja. Efter att ha varit på födelsedagskalas, ute och dansat, varit nykter bland fulla människor, följt med en vän på "efterfest", frusit som ett as i min tunna men vackra sommarjacka så fick jag således låna denna skapelse. Som ett minne från min barndom fick jag återigen se någon i dessa lurviga jackor, denna gång mig själv.

Följde med min vän hem, umgicks lite och promenerade sedan hem. Jag smög ut från hans lägenhet för att inte störa eventuellt vakna grannar. Smög på tå, vilket tar en enorm tid nerför 4 våningar, allt för att mina klackar inte skulle slå i golvet. Jag tänkte för mig själv när jag smög ner, att jag är rätt snäll och omtänksam ändå. Däremot hann jag knappt komma utanför porten innan en äldre, uppenbart instabil kvinna skriker ut genom fönstret: "Vad är det för jävla liv med dina jävla klackar" Sedan drog hon hastigt in ansiktet igen och stängde fönstret utan att jag ens hann svara på anklagelsen. Ja, så kan det vara när man är gammal och bitter och saknar människor omkring sig att klaga på. Utan vidare funderingar så fortsatte jag hemåt i den lånade militärgröna Helly Hansen-tröjan....


Kommentarer
Postat av: Danne

ahopp! najs!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback