"Dunka mig gul och blå".

Jag älskar när saker bara faller på sin plats, när livet flyter på och allt ordnar sig av sig själv utan större medverkan från min sida. Idag fick jag nämligen ett erbjudande om att få jobba på Pressbyrån, utan varken ansökan eller ansträngning. Vilket jag känner mig aningen uppspelt över, med tanke på bättre tider, bättre lön och inget bajstorkande. Jag tror att jag satsar på det nya arbetet, med endast ett leende och trevligt bemötande som krav på mig som anställd. Det enda jobbiga som kommer på detta erbjudande är att jag måste ringa till stället där jag skulle jobba i sommar och förklara. Men det löser sig, så som det alltid gör.

Det märks att jag mår bra och känner mig positiv idag, trots tråkigheter som ligger i min skugga och lurar. Tråkigheter som jag tänker ta när de är aktuella och inte just nu, jag tänker njuta av att må så bra som jag gör nu.
Jag vill slå ett slag för en låt. Frida som sjunger "Dunka mig gul och blå". Mitt liv i en skånsk text!

Sen vill jag avsluta detta inlägg med ett citat: Allt är redan uträknat, utom konsten att leva (Sartre) 

Kommentarer
Postat av: Fantasia

Åh, den är så skön den låten!! En av mina favoriter just nu tillsammans med Byz "Hey där". Kram och ha det gott...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback