Gör pengar inte en människa en aning lyckligare?

Det är så mycket jag vill ha just nu, så mycket som är ouppnåeligt och frustrerande långt borta. Jag känner mig som Askungen sittande i sitt vindsfönster, suktandes efter saker och ting som verkar oåtkomliga. Tråkiga, dötrista eller... alldeles... alldeles underbara. Om jag hade pengar, om jag hade ekonomisk stabilitet, då hade livet varit så mycket bättre. Eller, är det endast i mina fantasier? Gör pengar inte en människa en aning lyckligare?

Hade jag haft tusenlappar på banken skulle jag faktiskt promenera de extra kilometerna till närmsta nattöppna bensinstation och köpa en korv. Eller fasen, jag skulle ju tagit taxi dit. Och kanske hem. Sedan skulle jag bjudit mina kära vänner på en utekväll med trerätters middag och vadhelst de önskade dricka. En utlandsresa till min mor hade även den stått på inköpslistan. Hon skulle snarast få sätta sig på ett plan till Malaysia där min lillasyster befinner sig. Till mig själv skulle jag köpt en Hästens säng, en stor och fin TV som kunde placeras på väggen över de hål som finns i den efter tidigare hyresgäster, en extern hårddisk till min dator och en tatuering. Jag har nämligen bestämt mig för att göra en till tatuering, för att fira att jag snart blir 25 år....

Jo, jag tror att pengar gör människor lyckligare. Det skulle bidra för min del i alla fall, till en lättare och ljusare vardag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Dagens sanning! Dom som påstår något annat ljuger.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback