När blev jag tant?

När blev jag tant? Blev det samma natt som jag blev 25 eller har det sakta smugit sig på? Jag är rädd, och då menar jag livrädd, för fulla ungdomar. Och sådana finns det en hel del av ute på stan ikväll. Skolorna har sommarstängt och dessa unga människor firar sitt kommande sommarlov och nyfunna frihet. Inte en gata i stan verkar vara befriad från deras festande. Efter att ha ordnat välkomstkommité för min bror som ikväll återvände från Island så satt vi hos min mor och lyssnade på reseberättelser om gejsrar, blå lera, späckhuggare och forsränning. När det var dags för mig att vandra hemåt så fick jag sällskap av min mor och en syster. Min rädsla för dessa ungdomar gjorde mig skräckslagen och jag känner mig som en tönt! Min mamma fick följa med mig hem. Jag är inte bara tant, jag är pinsam också.

Kommentarer
Postat av: Wahlonmannen

Vem är inte rädd i dagens samhälle? :S Lider med dig helt!

2007-06-16 @ 02:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback