Min lilla seriefigursängel, vart är du?

Under vissa situationer i livet så känner jag mig som en seriefigur. I dessa stunder då vi alla ställs inför tveksamma val, som i vissa fall kanske är direkt moraliska dilemman. Då ser jag plötsligt mig själv med en röd liten tecknad djävul på ena axeln och ibland även en vitbeklädd ängel på den andra. Dock verkar ängeln allt som oftast strejka och befinna sig på någon annans axel, medan djävulen har mängder av saker att viska i mitt öra. Fördelar med omoraliska handlingar och klyschor som: "Du lever bara en gång", "Man kan bara ångra det man aldrig gjorde" och populära "Lev varje dag som om den vore din sista". Min lilla seriefigursängel, vart är du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback