Glad midsommar för böveln!

Dagen igår började rätt bra med jobb som fungerade, trevliga kunder och med en längtan efter midsommar. Min gamla arbetskamrat kom in och höll mig sällskap ett tag, pratade lite om livet i största allmänhet. Han lyckades även ge mig en komplimang som värmde. Sådant kan göra en dag komplett. Men inte nog med det. Sen samlades en del av midsommargänget och tillsammans handlade vi all mat, 7 personer på Matpiraten, kan inte bli så mycket flummigare och roligare. Det är sant som de säger, om ´desto fler kockar och soppa´.
Jag hann även med att besöka Systembolaget som var allvarligt fullbelagt med alkoholsugna kunder. Tog kort på kön utanför som bildades när personalen var tvungen att stoppa i dörren.

image41
image42

Sedan satt en del av oss hemma hos mig och fixade musik och planerade, drack vin och filosoferade. Självklart kunde jag inte hålla mig utan följde med ut på G3 och svängde mina lurviga. Kvällen avslutades med att bevittna en brand i LT:s byggnad som bolmade över stan och gjorde oss alla illaluktande, som en grillkorv.

image43

Innan morgonen blev dag vandrade jag nöjd hemåt i en lånad huvtröja av storleken "jättestor".

Glad midsommar för böveln!

Kommentarer
Postat av: SIss

MEN, vi hade sjukt skoj, både på matpiraten o G3 :=) Love ya Siss... Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback